2014. május 4., vasárnap

Vaníliás néró teasütemény

Anyukám bejött a konyhába és ezt kérdezte: 

"Te már megint kotyvasztasz?" 
Igen Anya, megint. :) 
"De még itt van a 28 db cupcake is" 
Tudom Anya, de ez aprósütemény, ez eláll pár napig! :D

Aztán amikor realizáltam a képet, hogy anya grapefruitot eszik, elgondolkoztam azon, hogy lehet kezd édességmérgezést kapni. :D 

Aztán a mai napon még azt is észrevettem, hogy lejár a 16. Blogkóstoló, ami egy csuda klassz kis játék. A számunkra kisorsolt blogról kell valami nekünk tetsző süteményt/ételt elkészíteni, amit kedvünkre alakíthatunk.

Vea, a háziasszony Lezsik sütijét sorsolta nekem, ahonnan én a néró mellett raktam le a voksomat. :) Az arányokon egy picit változtattam. :) Ez a süti nemcsak azért volt egy nagyon kitűnő választás, mert finom és omlós meg mert kiskoromban állandóan ilyet akartam (de drága kimérős volt, így sose kaptam :( :D ), hanem azért is mert így legalább tudok picit a vizsgámra is gyakorolni. A másik süti amit még kinéztem az a Londoni szelet, ezt a megmérettetéseim után fogom elkészíteni. :)

Köszönöm szépen a receptet Lezsiknek, a játékot pedig Veának! :)




Adag
picit több, mint fél kiló

Hozzávalók a tésztához
150 g margarin vagy vaj
130 g porcukor
10 g vaníliás cukor
fél citrom reszelt héja
1 tojás
2 tojássárgája
210 g átszitált liszt

Hozzávalók a töltelékhez
baracklekvár

Hozzávalók a díszítéshez
3-4 csokoládé kocka




Elkészítése

1. A margarint kihabosítjuk a porcukorral, vaníliás cukorral és a citromhéjjal, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat. Az így eldolgozott masszához gyorsan mozdulattal hozzákeverjük a lisztet.

2. A tésztát sima csöves habzsákba tesszük, majd sütőpapírra fél korongokat nyomunk. Fontos, hogy függőlegesen tartsuk a zsákot és egy pontból nyomjuk (ne húzzuk felfele közben a zsákot) a tésztát, majd egy határozott mozdulattal a végét húzzuk el. A tészta picit terülni fog, úgyhogy egymástól kicsit távol nyomjuk ki a masszát.
.
3. 180 fokra előmelegített sütőben süssük készre. Ha elkezd a széle barnulni, akkor már jó és kivehetjük. Ez a folyamat elég gyors lesz, mivel kicsik a tészták. Hűtsük ki őket.

4. Keressük meg az egymáshoz legjobban passzoló párokat és az egyik felükre tegyünk lekvárt, majd tapasszuk őket össze. Ha előtte megmelegítjük a tölteléket, akkor hűlés közben jobban összetapad.

5. A csokinkat mikrohullámú sütőben olvasszuk meg a legalacsonyabb fokozaton. Kb 20 másodpercenkét vegyünk ki és kevergessük meg, majd díszítsük vele a süteményeinket. A díszítést lehet végezni úgy,hogy tölcsért formálunk sütőpapírból, vagy kanállal ide-oda fröcskölünk. :)



Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése